Les pràctiques són un període d’aprenentatge,
tots aprenem
Començo la meva reflexió
amb aquest encapçalament, ja que considero que durant totes les pràctiques, des
de el primer dia fins l’últim, tant la mestra com
nosaltres hem fet aprenentatge dia a dia.
Jo
pot ser em demanaria, que hem de fer per aconseguir un feed back de aprenentatge
de qualitat?
Durant
aquests mesos, han sorgit nombroses situacions interessants, dilemes, coses que
ens semblaven adequades, coses que no...però l’aprenentatge ha estat constants
i ens ha acompanyat durant tots els dies, totes les hores i tots els moments.
Però perquè aquests aprenentatges fossin profunds, tinguessin l’oportunitat de
ser parlats, contrastats, reflexionats... havien de tenir el seu lloc, el seu
temps, el seu moment i no ho han tingut, penso que per això pot ser tant la
mestra com nosaltres no hem après d’aquella manera que volíem, perquè com ja he
destacat anteriorment après hem après.
Pot
ser una idea o possible solució a aquest fet seria estructurar les hores
realitzades d’una manera diferent, com per exemple canvia l’hora diària
dedicada a fer coses al centre, però sense infants, i dedicar-les a una reunió
cada dues setmanes amb la mestra, com un seminari d’intercanvi d’experiències,
d’aquesta manera haguéssim tingut l’oportunitat de demanar-li dubtes, ja que l’ambient
hagués donat l’oportunitat, de contrastar opinions, solucionar petits dilemes,
crear un ambient de comunicació-relació amb la mestra més enriquidor, en
definitiva, crear un ambient de intercanvi d’informació que ens ajudés a
nosaltres i a la mestra a treballar i a interioritzar aquells aprenentatges
fets durant les setmanes..
En
definitiva, penso que un aprenentatge de qualitat ha de tenir el seu espai i
més si estàs en un període de temps on els aprenentatges que fem seran la
nostra base per ser futures mestres. I per tant tenir un temps per reflexionar
i pensar sobre aquests aspectes es fonamental en un procés d’aprenentatge com
el que nosaltres hem fet. El mateix passa amb les mestres, ja que elles també
aprenen de nosaltres i compartir experiències és important, i a l’aula és molt
dificultós dur a terme de manera eficient aquest procés d’intercanvi d’informació,
ja que l’ambient no propicia un espai de tranquil·litat i reflexió, sinó que
has d’estar pendents de més coses i no estàs concentrat de veritat en allò que s’està
parlant.
Igual
que existeixen els claustres de centre, fer seminaris d’intercanvi d’experiències
entre mestres i practicants seria una bona idea, fins i tot puc dir que
intercanviar experiències entre totes les mestres que tenen practicants a les
seves aules seria enriquidor, encara que no ho faria setmanalment, sinó una
vegada al mes, per així setmanalment poder treballar únicament amb la mestra.
Aprender sin reflexionar es gastar
la energia (Confucio)
Hay coses que para saberlas, no
basta haberlas aprendido (Lucio Anneo Séneca)
No hay comentarios:
Publicar un comentario