APRENENTATGES I REFLEXIONS DEL PROPI PROJECTE DE
MILLORA I DEL PROJECTES EXPOSATS PER LES COMPANYES.
Després de tenir quasi finalitzat el
projecte de millora, juntament amb la seva posada en pràctica, i l’explicació dels diferents projectes que les
meves companyes han anat exposant durant les classes de videoconferència, he de dir,
que he après moltíssimes coses,
sobretot he adquirit moltes idees en quant als temes que poden ser interesants
per treballar als centres i a la vegada he ampliat els meus recursos en quant a
idees per millorar projectes ja fets, com per exemple el cas del nostre
projecte. Ja que encara que la meva companya i jo considerem que ha estat ben
treballant quan hem escoltat alguns projectes que partien inicialment de la
mateixa temàtica que
el nostre, materials reciclats o materials naturals, ens han vingut al cap
nombroses propostes que haguéssim pogut fer nosaltres amb el nostre projecte.
A la vegada, he pogut identificar
bones practiques dins d’aquests
projectes, ja que com diu el seu nom eren projectes de millora i es tractava de
cercar altres estratègies
per donar concontinuació projectes
ja plantejats al centre o cercar altres vies d’intervenció. Per tant, considero que les bones
pràctiques
han estat en total contacte amb els projectes, degut a que moltes propostes
eren proposades amb petits canvis a les inicials i per tant personalment,
considero que són
petites bones pràctiques
que van constituint un gran projecte de millora.
Pel que fa al nostre projecte de
millora, he de dir que tant la meva Érika com jo, l’hem plantejat partint de les necessitats sentides per les
mestres i de la necessitat que tenien de fer un canvi a la seva proposta de
reciclatge que ja es treballa a l’escola des de fa uns anys. Per això vam voler partir del seu problema , l’excés de joguines de plàstic, i aprofitar
el treball de reciclatge i fer un mix. Per tant, vam decidir enfocar el
projecte a tot el centre, encara que la `posada en pràctica d’aquets estaria destinat només a les aules on fèiem pràctiques per tal de
facilitar la feina i no “perdre” hores fora de la nostra aula.
Durant tot el procés de construcció d’aquest projecte,
hem aguat de cercar molta informació en referència a alguns temes, per poder fer totes les parts
pertinents a n0aquest projecte. Hem agut de cercar informació sobre el reciclatge,
el consumisme, cercar idees de joguines reciclades o pàgines que ens donessin suport a la
nostra creativitat, fer una recerca de material... en definitiva, fer una
recerca bastant ampliant, ja que sense aquesta recerca era complicat fer una
bona contextualització i justificació del nostre
projecte, ja que encara que a simple vista no ho sembli, el reciclatge a les
escoles és
encara un tema molt poc treballat i la informació és bastant reduïda en aquest àmbit.
En quant als obstacles, ens hem
trobat alguns d’ells
sobretot a l’hora de
cercar el material que volíem, de plantejar quin material era l’adequat, si els infants havien de
participar o no.. la veritat que sobretot a l’inici aquests obstacles i dilemes han
estat continus, però després s’han anat
solucionant poc a poc, encara que n’han sorgit d’altres. Tot i així, hem de dir que la posada en pràctica ha estat un èxit i hem pogut
extreure evidencies de l’actuació del infants, com ara el tipus de joc que tenen, els
coneixements, el grau d’implicació en propostes noves
i desconegudes per ells....
Això, ens serà molt útil a l’hora de fer l’apartat d’avaluació, ja que creiem que no és el mateix avaluar
un projecte que no s’ha dut
a la pràctica a
un altra que si s’ha
posat en pràctica,
i considerem que això ens
dura molt de beneficis.
Finalment, dir que ha estat una
experiència
molt enriquidora almenys per jo, i espero que també per les nostres companyes, ja que
compartir informació és molt enriquidor i
ens ajuda a anar formant-nos junts.
No hay comentarios:
Publicar un comentario